zaterdag 8 januari 2011

Planning 2011

Vorig jaar een heerlijk sportjaar gehad. De eerste piek lag natuurlijk bij de marathon van Rotterdam en in het naseizoen bij de Tri-Ambla. Voor 2011 heb ik lang nagedacht. Aanvankelijk had ik na de marathon van rotterdam direct zoiets van "volgend jaar weer en dan nog 7 minuten sneller". Maar doordat Rotterdam me ook deels mijn triathlonvoorseizoen kostte, begon ik te twijfelen. En hoe meer triathlons ik deed, hoe meer ik besefte dat triathlon meer in mijn bloed zit dan puur lopen. Ach, met een triathlon loop je ook;). Toen begon ik te denken aan een nieuwe uitdaging die binnen 10-12 uur trainen past. Dus lange afstand..... je moet nog even wachten. Komt wel na mijn promotie.

Maar de midden afstand leek mij wel haalbaar. En zo was ik in november-december vorig jaar dan ook wel overtuigd van mijn plan om me in 2011 op de halve te richten. Didam zou een mooi moment zijn. Dan kon ik in het voorjaar nog mooi 3-4 OD's pakken, op 2 juli Didam doen, dan rustperiode en de vakantie om weer op te bouwen naar het naseizoen. Tja, en toen stond ineens het NK Cross triathlon op de kalender voor 9 juli. En nu is 9 juli net een week na 2 juli. Tja, en dat vind ik nu net weer een beetje zonde voor mijn grote offroad liefde. Plannen omgegooid. En eigenlijk was dat helemaal niet moeilijk. Want sinds ik eind december in het bezit ben van een super geweldige Santos ATB, is de liefde voor offroad natuurlijk alleen maar weer sterker geworden. Dus we gaan er weer een degelijk cross seizoen van maken, met hier en daar een wedstrijdje op de weg. Naast het trainingsweekend in mei en de geplande tijdrittenreeks ziet de voorlopige planning als volgt uit (in blauw georganiseerd door AVHeerenveen):

8 jan: crossloop Sint Nicolaasga (10.4km)
15 jan: R-B-R Nijverdal (5-20-2.5)
5 febr: Rotstergaastloop (15km)
13 febr: Cross duathlon Norg (6-18-3)
5+6 mrt: MTB marathon Ameland (Proloog + 60km)
9 apr: Lenis R-B-B Ter Idzard (11-40-5.5)
8 mei: Ronde van Oranjewoud (16.1km)
4 juni: Triathlon Heerenveen (1.5-40-10)
19 juni: Triathlon Groningen (1-40-10)
25 juni: Triathlon Stiens (1-40-10)
9 juli: NK Cross Triathlon Den Haag (1.5-30-10)
16 juli: Ritskemoi-run Ameland (10km)
13 aug: BBQ-run Ameland (10km)
24 aug: Clubkampioenschappen Triathlon Mildam (0.5-22-5)
4 sept: Cross Triathlon Vlaardingen (1-24-8)
17 sept: Cross Triathlon Ameland (1.5-35-12)
25 sept: Jouster Merkloop (15km)
11 okt: Wouterbergcross (6km)
5 nov: Heideloop (10km)
3 dec: Mildam cross (10km)
11 dec: Cross duathlon Groesbeek
17 dec: Adventure Ameland (21.1km)
31 dec: Oliebollenloop Gorredijk (10km)