maandag 10 januari 2011

ATB tocht Appelscha-Diever

Gelukkig waren er weer 9 man (7 mannen, 2 vrouwen) zondag enthousiast voor een ATB-tochtje in de omgeving. Aangezien op zaterdag 8 januari de ATB tocht in Diever (die nog werd afgelast ook) tegelijk viel met onze clubcross in Sint Nyk, besloten we om op zondag te gaan biken.

Vertrek om 8:30 bij het clubgebouw van AVHeerenveen. Het parcours in Appelscha lag er zeer modderig bij. Tja, aantrekkelijk ook. Een aantal clubgenoten had hier al eens gebiked op de vernieuwde route. Maar dat wilde ik ook graag zelf eens proeven. Daar stonden we dan.
Het parcours was enorm uitdagend en afwisselend. Mooie singletracks met korte klimmetjes, bochtwerk en gladde boomstronken, afgewisseld met bredere, vlakke paden. De omgeving zeer fantastisch, met name in het open veld. dat moet in de lente helemaal mooi zijn. Hoewel wij het nu al erg troffen met het weer.

Mijn benen voelden heel prima en dat na een pittige crossloop de dag ervoor. Ik kon mooi aanhaken bij de voorste groep, die het tempo niet al te hoog inzette en dus was het een zeer aangename training met de nodige rust cq herstelmomentjes.

Na 3 uur biken (eten en kletsen) hadden we de routes van Appelscha en Diever aaneengereden en was het wel genoeg voor de zondag.

Kan nu zeggen dat ik m'n 'nieuwe' Santos echt goed heb ingereden. De ATB voelt prima. En hoewel de ATB snel oogt, heb ik er (sorry) toch m'n eigen vertrouwde dameszadeltje weer opgezet. Dat zit toch echt stukken beter.
Foto's van Samme Steenstra


De achterhoede nog even de goede kant op sturen;)