maandag 9 augustus 2010

Eerste dame Ameland Klein Vaarwater run

Na 2 weken kamperen in Frankrijk, zijn we 26 juli terug gekomen. Dagje de was doen en vervolgens onze vakantie doorzetten op Ameland. Dinsdag de 27ste kwamen we aan op het eiland en woensdag 28 juli was er de Klein Vaarwater run. Kleine camping run. Maar als intensieve looptraining wel heel welkom.

Nadat m'n jongens waren gestart op de 2.5km (3de en 4de plek), startte ook de 5 en 10km. Gevarieerd parcours met straat, schelpenpad en groot stuk offroad. Ik moets twee rondes lopen van ongeveer 5km. Dat betekende tevens 2 keer de Bure Blinkert op. De vlakke, verharde stukken gingen perfect, maar het bestijgen van de Bure Blinkert en vervolgens het snipperpad en  mul zand waren erg pittig voor me. M'n Hr zat op 172 en dat voelde als de grens, terwijl ik normaal rond de 176 verzuur (te weinig intensief getraind de laatste maanden?).

Omdat de overige 4 vrouwen op de 10km geen bedrijging waren, hoefde ik er ook geen schepje bovenop te doen om mijn eerste positie te behouden. Ik finishte in 46:29, ruim 7 minuten voor de tweede dame. Gauw vocht bijtanken, omdat dat ontbrak tijdens de run.

De opvolgende dagen/weken heerlijk getraind op het eiland. Lekker zwemmen in de Waddenzee. Watertemperatuur is zeer aangenaam. Dat mag zo blijven t/m september ;). Route van de Tri-Ambla lekker op de ATB gecrosst en veel in de duinen gelopen. Zaterdag 14 augustus nog een 10km run op het eiland. Dan 15 augustus nog een clinic op Ameland met Chris Brands en dan laat ik het eiland weer met rust.