zondag 27 juni 2010

Derde Noord-Nederlands kampioenschap Stiens

Zaterdag 26 juni was Stiens het strijdtoneel van het Noord-Nederlands kanpioenschap. Het was een heerlijk warme dag zoals ik deze het liefste heb tijdens triathlons. 's Morgens mocht om 11:00 de jeugd starten. Jona realiseerde hier zijn eerste triathlon. Dat was genieten om te zien.      
                                                                                                   

's Middags om 13:00 was het startsein voor de kwart. Met nog een flink aantal na-inschrijvingen stonden er 90 atleten aan deze start, waarvan 15 dames. Watertemperatuur was bijna 20 graden en dus aangenaam. Wind was wat aangetrokken tot een kracht 4 (jammer). Ik kwam als vierde dame uit het water in 16:25, ruim een minuut achter de eerste dame. De wissel ging redelijk en als 4de dame stapte ik ook op de fiets. Al snel werd ik ingehaald door de dame op 5de positie. Maar gelukkig kon ik haar binnen 2 km alweer terug pakken. Het fietsen ging redelijk. De wind in de open velden was zeer goed merkbaar en niet in mijn voordeel. Met 1:20:18 voltooide ik de 42km in eveneens een 4de fietstijd bij de dames. Met 10km lopen in 49:32 finishte ik in een tijd van 2:26:18 als vierde dame. Doordat nummer 2 op het podium bij de dames niet uit het Noorden van Nederland kwam, kon ik nog een derde plek opeisen voor het Noord Nederlands kampioenschap. Daar was ik blij mee. Nog een beetje meer werken aan het fietsen en dan kan ik het naseizoen nog de puntjes op de i zetten.

De triatleten van AV Heerenveen waren goed vertegenwoordigd en vielen in verschillende categorieen in de prijzen. Samme Steenstra 2de H40 (1/4); Fre Adema 3de H40 (1/8); Jan v.d. Heide 3de H50+ (1/8); Riekele Heida 60+ (1/8); Tineke van Berkum 1ste D40 (1/8).