dinsdag 17 augustus 2010

Eerste dame 10km run Ameland 42:35

Na twee weken vakantie te hebben gevierd op Ameland, ben ik even een midweekje thuisgeweest om vervolgens toch nog terug te keren voor een 'laatste' sportief weekend op Ameland (voordat de Tri-Ambla losbarst).

Dus zaterdag 14 augustus met het bootje nar het eiland. Om 19:30 was de run in Buren. Ik had Chris Brands, die de volgende dag een clinic zou verzorgen op ameland, om 18:15 van de boot gehaald zodat hij ook even mee kon rennen. Beiden mochten we de beker voor de eerste plek in ontvangst nemen.

Ik kende een goede run. Het was een volledig verhard parcours rondom het centrum van Buren. Voor de 10km moesten 4 rondes van 2.5km worden gelopen. Erg gezellig om iedere ronde weer midden door het centrum van Burn te rennen met al het lokale publiek. De eerste 5km liep ik achter Vera Spoelstra, die bijzonder goed liep en een mooie winnende tijd neerzette bij de dames(/meiden) op de 5km. Héél knap. Daarna waren er wenig atleten zichtbaar voor of achter me zichtbaar, waardoor ik mooi m'n eigen tempo kon blijven lopen. Ik was tevreden met een finish tijd van 42:35. Doel was om onder de 43 te lopen endat was geukt.
Zondag een super gezellige en sportieve dag genoten tijdens de clinic die vanuit Sport Promotie Ameland ter voorbereiding op de Tri-Ambla werd gegeven. Chris Brands bezorgde vele atleten een onvergetelijk dag.

Komende zaterdag het NK cross triathlon in Kijkduin. Dan ga ik er helemaal tegenaan!