vrijdag 22 juli 2011

Boomhiemke run Ameland

Woensdag even een dagje Ameland gepakt. Zus-lief geholpen met het vermaken van haar kroost en 's avonds de jaarlijkse Boomhiemke run meegepakt geïnitieerd door Stichting World Runners. Ofwel hardlopen om geld in te zamelen voor kinderen in de Derde Wereld. Onder het motto "alle kleine beetjes helpen" vestigt de stichting de aandacht op o.a. honger en scholing van kinderen in ontwikkelingslanden. Zo wordt, per georganiseerd evenement, het gehele inschrijfgeld en sponsorgeld gereserveerd voor kindgerichte projecten in de Derde Wereld.

Geïnspireerd door het beeld uit de Griekse oudheid van de hardloper als boodschapper, richt de Amerikaanse hardloper Landon Carter in 1978 World Runners op. De oorspronkelijke doelstelling uit 1978 "Beëindig de honger", is in de loop der jaren uitgebreid met de ondersteuning van een aantal met zorg uitgekozen projecten.

Op tijd op 'n ATB van Nes naar Hollum gereden zodat ik nog even de enthousiaste jeugd kon aanschouwen. Om 19:00 was het startschot voor de 7km en 9km run. Na alle triathlons in de afgelopen weken vond ik het wel weer eens prettig om flink intensief te lopen. Fijne route startend op afvalt, doorgaand in schelpenpad en dan stukje strand en via schelpenpad weer eindigend op het asfalt.

De eerste km's gingen niet heel prettig. Constant het gevoel alsof de kramp in mijn rechter kuit zou schieten. Daarom de eerste km's toch iets in moeten houden helaas. Werd al wel een beetje benauwd voor het strand en de strandsopgang, maar gelukkig werd het lopen steeds soepeler en kon ik de laatste km's aangenaam op tempo lopen. Ik finishte als eerste dame in 41:??. Dankzij de laatste soepele km's toch nog wel een positief gevoel;)

Met deze week 4 loop, 2 zwem, 2 ATB en komende zaterdag nog een koppeltraining (ATB-loop), kan ik gerust volgende week aan een herstelweek beginnen. Italie lijkt me wel een prettig verblijf daarvoor;)