zaterdag 27 maart 2010

Tweede dame R-B-R Ter Idzard

Het was nog wel even dubben of ik wel of niet aan de start zou staan bij de R-B-R in ter Idzard gezien het feit dat over 15 dagen de marathon van Rotterdam is waaraan ik meedoe. Idealiter had ik morgen nog een lange duurloop zullen doen van 36km, maar uiteindelijk heb ik toch gekozen voor de a-specifieke 'duurtraining' ofwel de R-B-R in ter Idzard. Ik ben van mening dat je als triatleet van AV Heerenveen je jezelf i.i.g. op je 'eigen' clubevenementen laat zien. Is het niet als deelnemer, danwel als vrijwilliger (als de mogelijkheden daar zijn).

Zo dan de start op zaterdagochtend 27 maart om 11:00. Bewolkt en windkracht 4. Ik had de midden afstand gekozen (12 lopen - 38 fietsen - 6 lopen). De eerste run betrof 4 rondes van 3km om de kerk (ja, een ruime ronde;)). Het lopen ging erg prettig en gezamenlijk met Kees v.d. Laan waren die ruim binnen het uur volbracht. Bedankt Kees voor het 'muurtje' tijdens tegenwind. De wissel was vlot en het fietsen van de 4 rondes kon voor 12 uur aanvangen. Ik had nog maar 2x op de racefiets gezeten dit jaar en kon op de fiets m'n HR moeilijk omhoog krijgen. Gaf niet, want ik zou toch niet volle bak fietsen met het oog op Rotterdam. Met de slotconclusie dat het fietsen niet heel goed maar ook niet heel slecht ging, sluit ik dit onderdeel dan ook af.


Dan de laatste run van 6 km. Na 2km lopen begon de souplesse weer wat te komen. Ik liep heel steady en hoewel ik ervoer dat het tempo een stuk lager lag dan de eerste run, liet de rondetijd toch zien dat mijn tempo nagenoeg gelijk was als het tempo van de eerste run. De eerste dame (Esther de Vries) finishte even voor het moment dat ik mijn laatste ronde inging. Uiteindelijk finishte ik in 2:37:32. Prima tijd en tweede dame. De organisatie had een mooie medaille en vrolijke lente tulpjes klaar. De wedstrijd was weer dik in orde. Complimenten voor alle vrijwillige inzet. Ik ging helemaal vrolijk weer naar huis.

Zie ook berichtgeving clubgenoten Samme, Marco en Kees.