maandag 17 november 2014

Tweede dame mooiste cross duathlon van Nederland

Ja, dat vind ik echt. Met het verdwijnen van Groesbeek van de agenda is Nijverdal nu toch de mooiste cross duathlon van Nederland. Schitterend parcours en een geweldige organisatie.

Ooit was er in dit mooie gebied ook een mooie cross duathlon: De Goldrush. Mijn eerste triathlon ooit (2004). Fantastisch om in zo'n mooie omgeving te sporten. En zondag 2 november mocht het weer. Vijf km crossloop 20km ATB en afsluiten met 2.5km crossloop. Aangenaam weertje en een mooie startserie met een aantal pittige dames. Linda van Vliet, de nationaal kampioene cross duathlon, Christina en Annemiek. Dus zin in een sportieve strijd.

De eerste run direct volle bak gestart. Gewoon kijken wat erin zit. Had een goed tempo, maar tijdens de klim door het mulle zand ga je toch altijd een beetje dood. Ja, ook nu weer. Poeh. Linda nam na 1.5km de kop van mij over en ik wilde proberen het verschil zo minimaal mogelijk te houden. 2 rondes van 2.5km verliepen goed en ik had een vlotte wissel in een iets krap PF.

Fietsschoentjes aan en hup op de Fate klaar voor 2 rondes van 10km biken. Mooi parcours met wat selectieve stukken. Mooie singletracks. ik kon mijn 2de positie vasthouden en daarmee de laatste run ingaan.

Laatste run was consolideren......en nog even doodgaan op de mulle klim. Doen we volgend jaar weer. Wederom flink genoten van een geweldige wedstrijd en als tweede dame, achter Linda, mogen finishen. Erg genoten en dankbaar voor de organisatie van dit mooie event.



John Veenstra bedankt voor de foto's