donderdag 24 juli 2014

Tweede plek Cross triathlon Vlaardingen

Even 'vertraagd' verslag van een mooie wedstrijd door een laatste drukkke werkweek en opvolgend 2.5 week vakantie. Op zondag 29 juni (trouwdag pap en mam) stond voor mij cross triathlon Vlaardingen op de agenda. Een mooie opwarmer voor de XTerra France die een week later zou zijn. 

Met Paco vertrok ik zondag om 9:30 richting Vlaardingen. Na wat verkeershinder waren we toch mooi op tijd voor de wedstrijd aanwezig, maar hadden we niet de mogelijkheid om het parcours te verkennen dat in het afgelopen jaar flink gewijzigd is. Helaas was het zwemmen weer teruggebracht naar 1km (itt het jaar daarvoor tijdens het NK 1.5km). Dat zou wat mij betreft wel anders mogen:). Echter ging dit keer het zwemmen voor mij niet helemaal zoals gehoopt.

Om 13:30 het startschot van de wedstrijd van 1km zwemmen, 30km ATB-en (3 rondes) en 10km (4 rondes) crossloop. Ik koos met zwemmen voor de positie waar ik meestal zat (binnenzijde 2de lijn). Normaal altijd een goed start, maar dit keer niet. Teveel 'ruzie' met medezwemmers waardoor ik veel kracht verspilde en pas laat in de juiste slag kwam. Na ruim 200meter werd het wat beter. Hoewel na ruim 16 minuten uit het water, toch niet geheel tevreden. 

Als 2de dame op de ATB na een goede wissel en op naar het vernieuwde ATB parcours. Dat was bochtig en aan einde ronde paar kort felle klimmetjes. Niet heel erg mijn parcours, maar zeker een verbetering van voorgaande jaren. Al vlot in de eerste ronde kwam Dagmar mij voorbij. Ik probeerde aan te haken, maar moest haar na zo'n 2.5km laten gaan. Na 1 ronde lagen Ingrid (nr1), Dagmar (nr2) en ik (nr3) binnen een minuut van elkaar. Helaas kon ik in de 2de fietsronde niet aanzetten en groeide de afstand iets. In de 3de ronde waren de benen wat beter en kon ik meer kracht op de pedalen houden zodat de afstand tot Dagmar en Ingrid beperkt bleef.

Tweede wissel ging iets minder vlot doordat m'n schoenzooltje verschoof. Maar toch rap genoeg het PF kunnen verlaten om te zien of ik in kon lopen op de dames voor me. Ook het loopparcours was behoorlijk aangepast. 2x per ronde moesten we een flinke duin over die de kuiten wel even liet branden. Leuk! In de eerste ronde zag ik dat mijn afstand tot Dagmar kleiner werd. In de 2de ronde kon ik haar voorbij. Maar de afstand tot Ingrid bleef gelijk. Hoewel ik goed liep en de benen goed voelden, wist ik dat ik haar niet voorbij kon. Daarom behouden blijven lopen en als 2de dame mogen finishen. Blij mee. Een mooi podium met 3 moeders!